Skalldyrfestivalen i Mandal: Gratis inngang på museet!

11. august kl 00:00-17:00 | Mandal museum

Torsdag 8. til søndag 11. august er det Skalldyrfestivalen i Mandal. Vi bidrar til festivalen med gratis inngang på alle våre avdelinger i Mandal!

Velkommen til omvisninger, aktiviteter og utstillinger på Vigeland hus, i Andorsengården og på Ballastbrygga industrihistoriske senter kl. 11-17 disse dagene! På Ballastbrygga ligger også D/S Hestmanden under Skalldyrfestivalen, med åpent skip torsdag til lørdag (se åpningstider).

Bli med på by- og kunstvandring hver dag kl. 13:30! Oppstart i Andorsengården.
Det er omvisning i Vigeland hus hver hele time fra kl. 11 til og med kl. 16.
Lag tresnitt som Gustav Vigeland! Vi har verksted kl. 11, 13 og 15 på Vigeland hus. Skjær ei krabbe eller en hummer, eller noe helt annet! Dette koster kr 50 pr. tresnitt.
Utstillingene i Andorsengården er åpne kl. 11 til 17. I fiskeriavdelinga er det gratis skalldyr-rebus for barn under Skalldyrfestivalen.
På Ballastbrygga er det industrihistorisk omvisning kl. 11, 13 og 15. Man kan også kikke på egenhånd i utstillinga mellom kl. 11 og 17. Det er aktiviteter, film, lyttestasjoner og mange gjenstander fra Mandals industri.

Vi holder åpent alle dager kl. 11 til 17 til og med 15. august. Det er kun under Skalldyrfestivalen det er fri entré. Resten av sesongen er prisen kr 120 for voksen og 50 for barn. Billetten inkluderer inngang til alle museene i Mandal, omvisninger og de fleste aktivitetene. Grafikkverkstedet koster alltid kr 50.

Foto: Kristian Hole, PM Sør.