15/8: Fri entré på Mandal museum!

15. august kl 00:00-17:00 | Mandal sentrum

Det er gratis inngang på museene i Mandal under årets Skalldyrfestival! Bli med på omvisninger og aktiviteter som passer hele familien, i  Andorsengården, på Vigeland hus og på Ballastbrygga kl. 11-17 hver dag til og med 15. august!

Det er mye som skjer i Mandal denne helga, men museumsinngangene våre er åpne – bak tivoli og konsertscener er vi klare til å ta imot publikum! Vi holder åpent alle dager til og med 15. august, med fri entré fra 10. august og til og med tirsdag 15. august.

Vigeland hus i Mandal

Vigeland hus:

– barndomshjemmet til Gustav og Emanuel Vigeland!
Omvisning i huset hver time.
Grafikkverksted for barn kl. 11 og 15. Lag ditt eget tresnitt (kr 50).

Vigeland hus ligger i Grensegata 3 i Mandal.

Andorsengården

Utstillinger: Mandal – der elv møter hav,  Den lille byen med de store kunstnerne, Fiskeriutvikling på Agder og Mandals sjøfartshistorie.

Daglige omvisninger:
Kl. 12:30: Omvisning i jubileumsutstillinga «Mandal – der elv møter hav».
Kl. 13:30: Kunstvandring – oppmøte Andorsengården.
Kl. 15:00: Repslaging. Hvordan lager man tau?

Andorsengården ligger i Store Elvegate 5/6 midt i Mandal sentrum.

Bilde fra utstillingen hos Ballastbrygga industrihistoriske senter i Mandal.

Ballastbrygga industrihistoriske senter

Her vi forteller vi Mandals industrihistorie gjennom utstillinger og aktiviteter.
Kl. 11.00 og 15.00: Industriomvisninger.

Ballastbrygga industrihistoriske senter ligger i Nordre Banegate 36, Mandal.

Under Skalldyrfestivalen vil også DS Hestmanden, Norsk krigsseilermuseum, ligger til kai ved Ballastbrygga. De holder etter planen åpent fra torsdag 10. august til søndag 13. august kl. 11-17 (fri entré).