Kunst og Kitsch – Utstilling på Nordberg fort

03. november kl 14:00
Barneengler i renessansekunsten, biskuit, uglasert brent porselen. Masseprodusert.

Utstillingen Kunst og Kitsch åpner søndag 3. november kl. 14 i Rødbygget på Nordberg fort på Lista.

Utstillingen viser klassisk og moderne kunst sammen med folkekunst og kitsch. Salgsutstilling og kunst er utlånt fra private og Vest-Agder-museene, Lista menighet og Flekkefjord kommune. Bilder og gjenstander er fra Lista museum.

Utstillingen er åpen hver søndag kl. 12-16 og står ut 2024.

Utstillingsåpning søndag 3.11 kl. 14.

Kunstneriske innslag kl. 15:
Skuespiller Ulla Marie Broch leser fredsdiktet Terje Vigen av Henrik Ibsen.
Anne Bræin spiller cello.

Kunstnere:

Odd Nerdrum. Ivan Storm Juliussen. Lars Kristian Guldbrandsen, Amaldus Nielsen. Bergslien. Cato Augensen, Reidar Rudjord, Anette Rosenberg, Kai Wilhelm Nessler, Arne Vinje Gunnerud. Alfred Vaagsvold mfl.

50 malerier av Strandamalerne som presenteres av samler Oddmund Ro. Kunstglass av Josef Hospoda.

Det blir mange saker og ting i good and bad og bad,-bad taste!

Gjesteutstiller er Olaf Nikolas Broch.

Love me tender. Anette Rosenberg. Skulptur laget til utstillingen.
Skulpturen «Love me tender» laget av Anette Rosenberg til utstillingen.