Den store museumsdagen 2024 på Flekkefjord museum

Flekkefjord museums inngang.

Vest-Agder-museets fellesarrangement før sesongstart med publikumsaktiviteter, foredrag og omvisninger arrangeres søndag 2. juni på Flekkefjord museum.

Dato: Søndag 2. juni, kl. 12–16
Sted: Flekkefjord museum, Dr. Krafts gate 15–17

Program:

Kl. 12.00: Flekkefjords ordfører Torbjørn Klungland åpner arrangementet i museumshagen
Kl. 11.00 og 12.30: Flekkefjord kulturskole presenterer forestillingen «En smak av Shakespeare» i 3. etasje i Sjøbuene.
Kl. 12.30: Flekkefjord Gutte- og Pikekorps spiller i museumshagen.
Kl. 14.00: Foredrag v/Sidsel van der Hagen om «Sjømannskirken og krigsseilerne» i 3. etasje i Sjøbuene.
Kl. 12.10, 13, 14 og 15: Byvandringer og omvisninger i Christoffer Beers hus. Oppmøte foran inngangen til Sjøbuene.

Gratis inngang med Vest-Agder-museets fellesbillett.

Åpne museumsutstillinger og aktiviteter på området v/ Vest-Agder-museets avdelinger kl. 12 – 16:
  • Modelltogbane og togoppgaver, Setesdalsbanen
  • Høvling og bruk av tradisjonelt verktøy, Kristiansand museum
  • Trykkeverksted, Mandal museum
  • Snorlaging og ullvarer til salgs fra Sjølingstad Uldvarefabrik
  • Litt om runer og «Folkevandringstida i Lister», Tingvatn fornminnepark
  • Krigsseilernes Røde Kors-brev, DS Hestmanden
  • Snekkerverksted i kjelleren
  • Papirbretting
  • Rosemaling
  • Kulturplanten rabarbra – tilberedning med smaksprøver

Informasjon om museene, aktiviteter og tilbud i sommer. Salg av Vest-Agder-museets årskort.

• Utstillingene i Sjøbuene: «Fortellinger fra Flekkefjord» og sommerutstillingen om friluftsliv i Flekkefjord er åpne.
  • Galleri Gulbrandsen (Krk.gt. 56) holder åpent.
  • Flekkefjord Brannbilklubb stiller ut biler og utstyr på Rådstubrygga.

Salg av kaffe, is, kaker og gaveartikler fra Krambua.

Den store museumsdagen er et årlig fellesarrangement for hele Vest-Agder-museet i forkant av sommersesongen. Arrangementet rullerer mellom avdelingene.

Flekkefjord museum.